Wednesday, January 20, 2010

main tenis bersama federer

  • susahnya lah nak hapdate blog..malas sangat tangan nak menaip, tapi selalu saja menjengah blog2 lain yang rajin update...kagum lah,rajin bebenor korang update kan..hehe..
  • kay lah..tahun ni nak start bina skill baru..(bukan bina badan yer..)
  • sem ni saya ambil ko-k TENIS (perlu ke nak capslock bold segala? T_T) oh..pasal tajuk main dengan federer tu ambil feel la konon..guna raket yang macam federer.. *_*
  • last weekend balik rumah bagitahu emak: emak, jum pegi beli seluar sukan, sem ni saya masuk tenis, yay!! (dialog sebenar idok ler seskema itu.. )
  • emak cakap: eh..bukan masuk swimming kah?
  • saya cakap: tak la emak, tu sem lepas..sem ni masuk tenis lak..sem depan dan seterusnya kena pikir nak masuk apa pulak..hehehe.. (bajet muka sangat happy..macam ni-----------> ^_______^)
  • emak cakap: oh..sem lepas masuk SWIMMING, sem ni masuk TENIS lak.. bila nak masuk kelas MENGAJI AL-QURAN??
  • saya cakap: erk!!! emmm....., emmmm.......,mengaji al-quran tak ada dalam ko-k, emak...
  • serius,emak memang suka psycho saya macam tu..pastu mula la pikir dalam hati, a'ah la kan..memang la bagus masuk sukan semua ni..tapi kalau kita balancekan antara dunia dan akhirat lagi la bertambah BERTAMBAH bertambah bagus.. kan?
  • ye..bersukan memang salah satu cara hidup islam, yang amat pentingkan kesihatan..tapi kalau badan sihat walafiat segala, tapi al-quran tak reti nak baca, tajwid berterabur, macam mana tu..? saya mengaku yang saya ni memang lemah bab ni..lepas ni memang kena cari kelas mengaji lah.. huhu..
  • emak cakap: muda2 ni la kena belajar,nanti dah tua sakit la,tak larat la,mudah lupa macam2 masalah..ustaz pun duk belajar lagi, apatah lagi kita ni..
  • emm,betul cakap emak tu.. orang selalu simpan perkara2 seperti menutup aurat, menambah ilmu akhirat dan lain2 tu untuk hari tua..statement orang2 misalnya "saya tak bersedia lagi pakai tudung,nanti sampai masa insya'Allah saya pakai" nanti la dah tua saya belajar mengaji, nanti la tua saya itu,saya ini.. kalau benda2 tu tak sempat nak buat sebab mati? hmm.. mati tak tunggu tua..
  • saya pun banyak kurangnya..kadang kita cepat sedar,insaf, tapi cepat juga lupa.. bukan melayu mudah lupa..manusia memang mudah lupa..
  • hmm,banyak lah nak menaip pulak pagi2 ni..huhu.. tapi tak berkesempatan..
  • next time, kalau rajin saya menaip lagi ye..insya'Allah..

No comments:

Post a Comment